Audyt czasu pracy
Audyt obejmuje w szczególności:
- Analizę i ocenę zgodności z prawem wewnątrzzakładowych aktów prawnych regulujących organizację czasu pracy (regulaminu pracy, układu zbiorowego pracy) oraz innych aktów dotyczących zarządzania czasem pracy;
- Ocenę, czy przyjęte w w/w aktach rozwiązania są optymalne z punktu widzenia potrzeb i interesów firmy, w szczególności czy nie generują niepożądanej pracy nadliczbowej;
- Rekomendację ewentualnych zmian w organizacji czasu pracy mających na celu jej optymalizację z organizacyjnego i kosztowego punktu widzenia;
- Ocenę zgodności z prawem planowania rozkładów (grafików) czasu pracy z punktu widzenia ich zgodności z obowiązującymi normami
i parametrami oraz analizę przyczyn stwierdzonych uchybień; - Ocenę prawną zarządzania czasem pracy w kontekście pracy nadliczbowej i innych form dyspozycyjności pracowników poza normalnymi godzinami pracy (dyżury zakładowe i domowe, delegacje służbowe);
- Analizę i ocenę skuteczności „zarządzania” urlopami wypoczynkowymi w kontekście minimalizowania ich skutków dla normalnego toku pracy i organizacji czasu pracy;
- Ocenę zgodności z prawem całokształtu dokumentacji związanej
z czasem pracy oraz prawidłowości rozliczania czasu pracy w poszczególnych dobach, tygodniach i okresach rozliczeniowych oraz przyczyn stwierdzonych uchybień; - Opracowanie końcowego raportu obejmującego wszystkie wymienione wyżej zagadnienia;
- Przeprowadzenie instruktażu dla osób odpowiedzialnych za planowanie i rozliczanie czasu pracy.